Dancing Queen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bea Pors - WaarBenJij.nu Dancing Queen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bea Pors - WaarBenJij.nu

Dancing Queen!

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

17 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik leef noooooog!
Jaaaaaa hoor we zijn niet meer op kantoor dus dat betekend...geen internet! Ik heb al vele ontwenningsverschijnselen maar krijg alle berichtjes uit Holland via mijn ouders en de smsjes door! (Thnx voor jullie bezoekjes aan m'n pap en mam, Bor & Iloon) Maar goed wat heb ik dan wel gedaan, ipv internetten!

Jawel jawel...we zijn druk bezig met werk delegeren (lees: enqu^eteren) op het vliegveld. Al het luchthavenpersoneel begint ons al te kennen, al word ik door het winkel personeel wel Saskia genoemd maar dat terzijde :p Het blijft wel leuk hoor om te zien hoe de enqueteurs zich ontwikkelen en hoe wij ons daar op moeten aanpassen qua sturing! Maar we hebben een paar hele gezellige meiden en die maken het lange wachten (soms vertrekt de vlucht om 20.00 uur al en moeten wij wachten tot 22.00 totdat onze bus vertrekt) erg gezellig! Ze zingen en dansen tot ze er bij neer vallen en ze hebben zelfs een poging gewaagd om ons te leren dansen haha wat uitliep op de slappe lach natuurlijk dus wij gaan het begin april maar proberen bij een officiele dansschool. Jaja je leest het goed...deze dame gaat nogmaals een poging wagen op de dansvloer. Dit keer houd ik het maar bij 1 dans: de salsa.
(kijken of dat beter gaat he Mo ;))

Verder gaan we as. weekend naar Blanche Marie met een groep studenten dus dat is ook beregezellig! Lekker slapen in een hangmat, ben benieuwd hoe dat ligt...wellicht iets comfortabeler dan mijn krakende bedje met een gat in het matras ;) En natuurlijk eindelijk weer eens wat zien van Suriname!

Verder staat er ook nog een concert op de planning van onze Hollandsche Held: BRACE! Ja mensen, we zijn nu echt bezig met integreren...de kontjes zijn al helemaal losgeschud en nu zijn we klaar voor Brace op White Beach! Alle studenten die voor ons enqueteren gaan ook dus dat word gezellig...

Van de week besloten we ook nog dat het tijd is om weer eens flink los te gaan want door al dat onderzoek doen, is dat er niet echt meer van gekomen en op donderdag avond zijn we naar Havana Lounge geweest! En voor iedereen die Dirty Dancing 2, Havana Nights, heeft gezien, kent La Rosa Negra wel...die discotheek...nou zo ging het daar aan toe! Allemaal koppeltjes die flink salsa dansen in een kring! Wij stonden natuurlijk aan de rand van de vloer toe te kijken..echt wat konden die mensen goed dansen zeg! Het was een heerlijke avond met weer af en toe wat handtastelijke mannen die pal voor onze neus een schitterende dansuitvoering uitvoerde :D Ja we hebben ook echt enorm gelachen!!!

KOrtom; het is hier echt genieten geblazen! De tijd gaat ook beresnel! Ben alweer 5weken weg! Morgen komen pap en mam hier heen en natuurlijk ben ik dan aan het werk dus dat is mooi en kan ik ze verwelkomen op Zanderij! Ben benieuwd wat er allemaal in hun koffers zit haha!
Zal weer gezellig zijn om ze weer te zien na zo'n lange tijd! Een verslag daarvan volgt vasten zeker later deze maand!

Nou lieve mensen alvast een vrolijk pasen! (eet maar flink wat witte paaseitjes namens mij :D) ik geniet hier nog even flink verder en tot de volgende keer!!

Dikke koeskie, kussie, knussie,knuffel en de rest van alle dingen ;)

Mis jullie

• 17 Maart 2008 - 22:15

Sophia:

Hee Bee!
    Kick dat je het zo leuk hebt in Suriname! Time flies when you're having fun he, ik merk het hier ook..
    Salsa dansen is ook een van de dingen die ik hier aan het leren ben.. We're gonna kick ass with our salsa moves when we get back hahaha ;)
    Een hangmat, om je voor te bereiden, ligt heerlijk! Menig dagje/nachtje al in doorgebracht :)

Veel succes met enqueteren en keep having fun!

Xx vanuit mijn meer noord-westelijke positionering, Nicaragua

• 17 Maart 2008 - 22:16

Anna``:

ja Bea, wat zal er in onze koffer zitten?

tot morgguh

luf joe

• 17 Maart 2008 - 23:33

Mo:

Hey beej, klinkt super leuk allemaal :) Cool ga je salsadanse!! haha mag je 't me hier lere ok :P Ik vind t danse bij Gast steeds leuker ;) Mooi dat je onderzoek goed gaat, de mijne ook wel gelukkig ;) Nou geniet er lekker van!!! En tot het volgende berichtje.
    xxx Mo

• 18 Maart 2008 - 06:03

Fam. Nelisse:

Hoi Bea,
    Je ouders staan al in de startblokken om jouw kant op te komen. Leuk dat je op de luchthaven bent als ze aankomen. Nog veel plezier met je werk en maak er een fantastische tijd van met je ouders. Hopelijk gaan ze veel foto's maken.
    Groetjes van de Nelisjes uit Ouddorp

• 18 Maart 2008 - 07:44

Hannah:

Heey bea,

Leuk dat je ons steeds up-to-date houdt! Super wat je allemaal mee maakt! Wordt ik wel een beetje jalours van hoor... Enne, dat salsa dansen: You go girllll! Mag je mij na thuiskomst ook wel leren;) Heel veel plezier met je ouders, succes met het afstuderen en have fun!!

Liefs, Hannah

• 18 Maart 2008 - 09:49

Sanne:

Heej bea,

Klinkt weer super! Echt lekker dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van en veel plezer met je papa en mama op bezoek! Ze nemen vast wel wat witte paaseitjes voor je mee ;) Tot snel!

Liefs Sanne

• 18 Maart 2008 - 17:35

Ilona:

heeey lief vriendinnetje,

Leuk leuk om weer een verhaaltje te lezen over hoe je het hebt. Ik blijf natuurlijk wel een beetje op de hoogte maar dit is wel anders. :D

Nou als je terug bent dan kan je een mooie salsa demonstratie geven in de crazy pianos haha. ik heb nu al zin om weer lekker samen te gaan.

Knuffel van mij xxxx

ps leuke foto's, dat kersenshirtje komt me bekend voor :D

• 18 Maart 2008 - 17:57

Marianne:

Hoi Bea,
    fijn dat alles zo goed en leuk gaat. Veel plezier met je ouders,doe ze de groeten
    Piet en Marianne

• 18 Maart 2008 - 20:06

Mary:

Nu Bea weer een leuk verslag, ik heb je
    moeder nog een smsje gestuurd om goede reis te wensen. Ik weet alleen niet of hij goed is overgekomen want ik heb net een nieuw toestel. Veel plezier met elkaar en maak er nog een goede tijd van.
    Groetjes Pleun en Mary
    P.s. Melchior heeft een lichte hersenschudding opgelopen tegen een deur van een panservoertuig moet een dag en nacht in het hospitaal blijven voor de
    zekerheid. Kun je nog melden aan je ouders, zo zie je aan het bijna einde kan er nog wat gebeuren.

• 19 Maart 2008 - 11:37

Jessica:

Heej B

Je bent er maar druk mee! Lkkr dat t enqueteren er bijn op zit. En wat leuk dat je ouders komen. Dat salsa dansen is echt leuk dat je dat gaat doen. Mag je wel ff laten zien wanneer je weer trug bent ;) Geniet er van, heel veel plezier en succes nog met t onderzoek.

Liefs Jessica :D

• 19 Maart 2008 - 18:08

Michel:

Heeeeeeeej Beeej,

hoor het alweer je vermaakt je prima ;-)hahah. Owja in het paasweekend geen eieren verstoppen he dan smelt de chocolade :P

Kusssssssssssssssssssssssssssssssss

• 24 Maart 2008 - 20:02

Sonja Van Der Hulle:

Hey Beej!
    Wat is het toch heerlijk om jouw avonturen te lezen! Je zou een boek moeten schrijven!
    Ik ben deze week voor het laatste in de 4daagse... Goed hè? Ben happy-de-peppie!
    Dikke kus, Sonja

• 25 Maart 2008 - 13:44

Lia:

Leuk hoor dat je het zo naar je zin hebt, het is toch een bar eind weg... volgens mij word jij al een echt feestbeest daar.... spreken de Surinamers die jij ontmoet Nederlands? HIER IN NEDERLAND LAG VANMORGEN 3 CM SNEEUW, STEL JE EENS VOOR... Bizar he?
    Lieve Bea, ik wens je nog veel plezier verder daar en groetjes vanuit een witte wereld, Lia