Hi from Capetown! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bea Pors - WaarBenJij.nu Hi from Capetown! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bea Pors - WaarBenJij.nu

Hi from Capetown!

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

30 November 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar is ze weeeeeeeeeer! Live from Capetown! En wat ben ik blij! Het is hier zulk lekker weer! Mijn shorts kunnen uit de tas en de topjes komen tevoorschijn! Lang leve het zonnetje! (en ik me nog maar afvragen of ik wel genoeg zonnebrand mee had)! Maar goed...wat heb ik allemaal meegemaakt de afgelopen dagen: eigenlijk weer heel veel!
We hebben afscheid genomen van onze vrienden in Bulembu tijdens een dansavond en een semi-braai. Het regende zo hard en het was zo koud dat eigenlijk de hele avond een beetje in het water viel...maar met een lekker rose'tje en gezellige mensen werd het toch nog een superleuke avond! De volgende dag gingen we vol goede moed op weg naar het Krugerpark! Maar omdat de wegen in Bulembu niet bepaald geasfalteerd zijn en het nogal bergachtig is..raad je al wat er gebeurde...door al de regen veranderde deze bergroutes in modderbaden en hoe bedreven onze buschaffeur ook is...op een gegeven moment was de koek op en gleden we bijna het ravijn in! Hysterie alom en voorzichtig moesten we op onze slippertjes de bus uit en de modder in! 2 uur lang hebben we in de regen staan wachten (en wie was zo "slim" om haar sweater in dr backpack te stoppen..juist...moi) dus dat was eventjes kou lijden maar wel weer een geweldig en hilarisch avontuur! Goed, eenmaal weer op de berg..voortgetrokken door een tractor gingen we naar het krugerpark! WOOOOOOOOOW wat een omgeving! wat een natuur en wat een uitgestrekte vlakte! de gamedrives waren echt helemaal super en fascinerend! Veel beesten als in Kenia hebben we niet gezien maar oh my god...wat was het mooi! Echt ik zou zo terug willen! En nu zijn we alweer volop aan het werk in Capetown! We hebben een geweldig hostel met uitzicht op de Tafelberg! Hoe leuk is dat!

Nou lieve mensen...ik ga er weer een einde aan breien...hannah wil ook nog eventjes dus eerlijk zullen we alles delen! ik mis jullie en vind de smsjes, mailtjes en berichtjes heel erg leuk en lief!
Over 12 dagen ben ik er weer!
Veel liefs en een dikke knuf!

• 02 December 2007 - 12:10

Simone:

Hey Bea!Super man!leuke foto's ook!heel veel plezier daar nog en groetjes aan Hannah!Xxx Simone

• 02 December 2007 - 12:56

Piet En Mar.:

Hoi Bea,
    Dat je nog tijd hebt om al je belevenissen te noteren!!! Wat een geweldige tijd heb je daar. We blijven je volgen,
    Piet en Marianne Rijken

• 03 December 2007 - 11:03

Denise Uit Mariahout:

heej beej,

ik heb je verhaaltjes allemaal gelezen nu, echt super gaaf joh!

maak er nog een leuke tijd van, want de tijd vliegt voorbij!!!

liefs xx Denise

• 03 December 2007 - 11:48

Ilona:

heeey Bea,

leuke verhalen. Zo blijf ik toch nog op de hoogte van alles wat je meemaakt. Smsverhalen zijn dan toche en stuk korter :-)
    Nog maar een weekje he dan ben je je weer aan het voorbereiden op de terugreis. Vind het wel weer leuk dat je weer terug komt :-S. Enne je kan je als je terug bent weer op wat anders leuks verheugen :-) Toppers in Concert!

liefs

• 04 December 2007 - 07:24

Lia:

wat ben jij toch stoer en flexibel dat je je zo gemakkelijk aan kan passen.....

• 04 December 2007 - 07:25

Leo:

Super... we zijn heel trots op je, ons buufje... dat is wel een aparte ervaring.....

• 05 December 2007 - 19:36

Esther:

Hee Bee, Over een paar daagjes ben je alweer terug :D
    Kun je voor mij niet ook zo'n mooie rok meenemen :P
    Morgen ga ik weer het weekend naar mijn mams :) Sint vieren :)
    Heb jij daar nog iets aan Sinterklaas gedaan oder nicht?

Koeskie,
    Misse Dich!!

Esther

• 07 December 2007 - 12:50

Sonja:

Hey lieve Bea,

Wat is het toch heerlijk om jouw berichten en verhalen te lezen! Je hebt schrijftalent! :-)
    Hoe is het nu? Zit je nog in Capetown? En hoe is de Tafelberg 'in het echie'?
    Ben benieuwd naar je volgende update!

Liefs, Sonja

• 07 December 2007 - 15:07

Karen:

Hi Bea!
    Wat fantastisch al je verhalen!! je maakt echt een hoop mee zeg! Leuk om te lezen wat je mee maakt!!
    Ik wacht al weer met spanning op de volgende update!
    liefs,
    k

• 08 December 2007 - 16:59

Fam. Nelisse:

Hoi Bea,
    We volgen je verhalen nog steeds en ook via je moeder worden we op de hoogte gehouden. Wat gaat de tijd snel he, geniet er nog maar ff van. Ook je foto's zien er tof uit, dat wordt straks een heeeeel dik fotoboek.
    Nog veel plezier en de groetjes uit Ouddorp van de Nelisjes

• 09 December 2007 - 15:25

Mo:

Beeej! echt super stoer!!! :)
    Als je terug bent, wil ik echt al je foto's zien hoor! ;)
    Haha ik dacht dat je deze week al terug zou zijn omdat jullie wel ingedeeld waren bij de afstudeerkring, maar toen kreeg ik opeens je sms vanuit Afrika haha wel bijzonder dat dat kan he. Nounou en over een paar maandjes zit je alweer in Suriname! Echt leuk voor je! Houd je dan ook deze site? Vind ik wel leuk om een btje op de hoogte te blijven ;)
    Nou ik zie je snel weer he. Groetjes uit het nu stormachtige Nederland, Mo

• 09 December 2007 - 16:14

Richard:

Hoi B,

Wat een leuke verhalen weer:D Ook de fotos zijn erg leuk. Schiet nu op eey. Nou geniet er nog maar ff lekker van, voordat je het weet zit je weer in het saaie nederland. Ik hoorde van nettie dat je volgende avontuur ook weer in het buitenland is?
    Veel plezier nog!

greetz rich

• 10 December 2007 - 12:54

Kimmie:

He beeb, hoe is het daar??? wat gaat de tijd zo snel he! Ik dacht die is daar nog wel een paar weken, maar al bijna weer terug?!!! Ik lees dat je allemaal super leuke dingen beleefd en het hartstikke naar je zin hebt!! Wat een leuke foto's allemaal, ben benieuwd naar alles wat je daar beleefd hebt!!! Spreek je snel doei XXX