Laguna Pool Parties! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bea Pors - WaarBenJij.nu Laguna Pool Parties! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bea Pors - WaarBenJij.nu

Laguna Pool Parties!

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

27 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

En we zijn er weer! Terug van een heerlijk paasweekend in de jungle van Suriname! In plaats van de ouderwetse paaseieren te gaan zoeken, hebben wij naar vogelspinnen gezocht in ons hangmattenkamp in Apoera! Ja jullie lezen het goed, wij zijn een stel dappere dames hoor want hoewel wij ons 's avonds heerlijk in onze roze en blauwe hangmatten nestelde (wel met klamboe!) kropen er boven ons wel levensbedreigende vogelspinnen...

De nacht voordat we richting Apoera vertrokkken hadden we onze laatste onderzoeksdag en kwamen we dus laat zu hause en moesten we om 4 uur op om om half 5 present te zijn bij 't Vat van waar we pas om, de uiteraard, Surinaamse half 6 met 2 overvolle bussen bibberend van de kou (nee geen sneeuw hier maar wel open raampjes in de bus)over hobbeldebobbel weggetjes richting Nickerie vertrokken! Eenmaal daar aan gekomen maakten we een ketting van mensen om al onze spullen en hangmatten in 3 kleine houten bootjes te proppen! Gelukkig was er 1 bootje met heerlijke kussentjes en zodra het kon, zag ik natuurlijk mijn kans schoon om een plekje te reserveren op dit nog ietwat comfortabelere bootje voor Simoen en mij! Ja je moet het jezelf soms even toe eigenen he ;) En dit bleek ook een goeie zet te zijn want we hadden niet alleen het snelste bootje, nee we bleken er ook nog eens 4 uur in te moeten vertoeven...dus je begrijpt terwijl al die andere na 4 uur niet meer op hun billen konden zitten, hadden wij nergens last van gnagna :D

Ons stiekeme gegiebel was alleen van korte duur want wat bleek, ons verdere vervoermiddel bleek de bak van een oude verroeste pick-up te zijn waar we minstens met 10 personen in zouden moeten! Dag comfort! Daar gingen we dan, zittend op de rand van een pick up over bauxietwegen met gaten in de weg waar de Vlaardingse van Beethovensingel nog helemaal niets bij is! Hilariteit alom want je moest je echt goed vast houden! Maar we hebben het er levend vanaf gebracht en we kwamen op tijd aan op ons kamp!

Daar werden onze hangmatten en klamboes door de professionals opgehangen en hebben we tot aan bed(hangmat)tijd zitten socializen, eten en drinken! Het werd niet heel laat want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op om naar het hoofddoel van onze reis te vertrekken: de Blanche Marie watervallen! We reisden weer heerlijk achterop de bak van de pick-up alleen deze keer zat ik iets comfortabeler...niet op de rand neeeeeeee ik zat dit keer op een krat met waterflesjes, en dat weer 4 uur lang! Het laatste gedeelte was wel echt heel avontuurlijk want dat ging dwars door het oerwoud en 2 uur later, een paar schrammen en krassen én toch ook maar een houten kont later kwamen we aan bij de vallen...daar hebben we heerlijk gezwommen en fotosessies gehouden en nog uitgekeken naar de beruchte 2 meter lange sidderaal, maar helaas (of eigenlijk gelukkig) niet kunnen spotten! (Nog een leuk detail voor de Bea-insiders: mijn blauwe nagel van m'n rechtervoet ligt nu in Blanche Marie! Een verademing dat dat ding er eindelijk af is want het begon toch wel pijnlijk te worden...het wachten is nu natuurlijk op de volgende tijdens het salsa dansen)

Na ons bezoek aan de watervallen ging het weer eens ouderwets Hollands regenen, helaas waren we dit keer niet zo slim geweest om direct binnen in de pick up te gaan zitten, terwijl dit ons wel aangeboden was, maar nee wij bikkels, wij bleven buiten...haha nou dat hebben we geweten...bibberend van de kou kwamen we weer 4 uur later aan op het kamp waar er maar 1 douche beschikbaar was en alleen de kraan het deed en er 40 mensen waren die wilden douchen...je begrijpt sommige humeuren daalden naar het nulpunt...

Maar niet die van mij natuurlijk...hoewel ik niet veel kleren bij me had (NEE ECHT NIET!!!) maakte ik me klaar voor een avondje stappen...nou ja stappen, we zouden naar een Indiaans feestje gaan om te kijken hoe zij hun vrije tijd dansen enzo...dat leek ons wel heel leuk en dus, ondanks onze vermoeidheid, zagen we er om de afgesproken 10 uur tip top uit. Natuurlijk vertrokken we pas om half 12 en bleek er geen Indiaansfeest te zijn maar was het maar gewoon een discótheekje waar je 10 SRD entree moest betalen én gierig als we zijn dat deden we natuurlijk niet. Gelukkig hadden we een paar brutale ladies bij ons die er voor zorgden dat we met z'n 40-en een privé tuinparty konden crashen! En dat werd erg gezellig, voor sommigen niet maar ik heb werkelijk waar genoten en hard gelachen...relaties zijn verbroken en ontstaan en met voornamelijk roddelende dames zorgt dit voor grote hilariteit bij ons, wij die zich nergens mee bemoeien! Maar goed er was weer genoeg gespreksstof ontstaan voor nog twee dagen...
De volgende dag was gevuld met voornamelijk wachten en een soort van indianendorpje bezoeken. Hier ben ik toch met iets te hoge verwachtingen naar toe gegaan (ik dacht weer te kunnen dansen net als in Mlilwane in Swaziland, voor de ZA ladies) maar het was gewoon een rondje lopen, fotoos maken, sieraden kopen en verder niets. Naja ach he, die Indianendans leer ik vast nog wel een keer! Verder hebben we die dag nog een zandbank bezocht (na 3 uur Surinaams wachten tot ie eindelijk droog lag hahahaha) en hebben we uitgerust voor de lange terugreis van de volgende dag!

En nu zijn we dus weer terug, klaar met het onderzoek doen en klaar om het report te gaan schrijven. We kunnen ook melden dat we goeie hoop hebben dat SPSS nu eindelijk lijkt te werken op m'n laptop en dus hebben we een werkrooster ingesteld voor de komende weken:

Half 9 opstaan, bikini aan --> ontbijt klaar maken en dan de tuin in tot een uur of 2 a 3! Dan douchen, de stad in en dineren en 's avonds hard aan de slag!
Om de dagen zo aangenaam mogelijk te houden hier en het harde werken te compenseren(het is hier natuurlijk zó ontzettend zwaar :p) hebben we onze hangmatten in de tuin opgehangen én hebben we een groot opblaasbad (ook wel de Laguna Familia genoemd) gekocht! Dat laatste tot grote hilariteit van onze straatgenoten...de halve straat stond op een gegeven moment voor ons hek terwijl wij lekker in ons badje lagen te zonnen! Echt ik heb zo gelachen! Heerlijk! Het was flink wat blazen en wel 100 keer heen en weer lopen met emmers water totdat het water op was (op een gegeven moment kwam er geen water meer uit de kraan "oeps sorry buurvrouw")
maar het resultaat mocht er zijn...wij kunnen heerlijk verkoelend zonnen...optimaal genieten hier!

En we gaan nog wel even verder met genieten...morgen gaan we naar Galibi, samen met m'n ouders, voor twee daagjes en zondag is het tijd voor onze Hollandsche Held; Brace! Jaja er komt geen einde aan alle leuke dingen lijkt het wel...

Aan dit verhaal komt nu wel een einde...ik ga zo nog even wat beeldmateriaal voor jullie plaatsen en dan duik ik weer, jawel, het zwembad in om van de laatste zonnestraaltjes van vandaag te genieten...nee mensen ik maak jullie toch niet jaloers he?

Een hele dikke knuffel enne tot over een maandje!

Mis jullie mucho! (maar ik heb het hier ook wel opperbest naar m'n zin stiekem...);)

xxx

• 27 Maart 2008 - 21:20

Beaaaaa:

Het fotoos plaatsen lukt hier niet dus dat doe ik volgende week een keertje! Hou mn site dus maar in de gate!

Byebye! Koeskie

• 27 Maart 2008 - 21:23

Sanne:

Jaloers?! Tuurlijk niet, jij in je bikini lekker in het zonnetje in je prive zwembad, wij hier in de kou en de sneeuw. Waarom zouden wij jaloers moeten zijn op jou..? ;) Geniet er maar lekker van!! Liefs (K)

• 28 Maart 2008 - 09:06

Jessica:

Heej meissie

Wauw hahah, ik heb krom gelegen op mn stoel vant lachen. Wat n gebeurtenissen weer. Echt heel gaaf!! hahah en wat n giller dat opblaasbad! Superrr! Enneuh jaloers? Neehjoh!! Tis lkkr hollands weer! Nu wel droog btw en niet zo koud dus dat scheelt, maar sneeuw en hagel kan ook best leuk zijn ;)
    En sanne en ik vertrekken volgende week voor een lang weekend richting España, dus hopelijk kunnen wij dan ook van t zonnetje genieten :D heerlijk zou dat zijn.

Meissie, heel veel plezier nog en succes met je rapport schrijven!

Knuffel xx Jess

• 28 Maart 2008 - 10:35

Mo:

Heeeeeej Beeeeej!!
    Wat een leuke verhalen altijd :)
    Je kan zo een boek schrijven man haha ;)Klinkt erg leuk allemaal wat je hebt gedaan. En tsja ik ben hier ook een aantal keer zeiknat geworden met dat Hollandse weertje haha alleen hier schijnt de zon helaas nog niet.
    Zo dus jullie zijn al klaar met het onderzoek! Dat is snel gedaan. Succes met het report schrijven en geniet nog ff lekker daar ;)
    Groetjes, Mo

• 29 Maart 2008 - 12:49

Esther:

Hee lieve Bee :P

Oh mijn god :P Haha ik heb van de week een heuse barriëre a la Esther overwonnen ;) Ik ging namelijk voor het eerst in mijn hele leven (Houd je goed vast aan je stoel) shoppen in mijn eentje!! :O:O:O
    Omdat jij natuurlijk alweer 2 maanden weg bent is het saldo op mijn rekening aardig gegroeid ;)Dit mede dankzij het feit dat mijn collega al een maand ziek is en ik de helft van haar diensten overneem :P

Mijn tweemaandelijkse uit-mijn-broek-scheur incident had weer plaatsgevonden en ik vond het weer hoog tijd om eens wat spijkerbroeken in te slaan... Zo gezegd, zo gedaan (A)
    Het was ZO saai in de stad :( Niks geen praatjes over rollades, halve heren met uitgezakte tieten en pashokjes-escapades. Ook was er geen tijd om te lachen en te praten over alle glitter-studio Mandy's die met een kinderwagen door de stad liepen.
    Geen Mc Chicken/Chicken Mythic menu's en ook geen Swirl met aardbeien en koekjes :(

Het wordt nu echt weer tijd om naar huis te komen met je goddelijke gebruinde lichaam want ik heb én teveel geld, én ik loop weer achter de feiten aan, én het is gewoon weer tijd om een heerlijke middag te gaan winkelen om daarna met een Swirl en vijftien verschillende tassen doodmoe in de trein neer te ploffen met de woorden "Ik ga de komende weken echt NIET meer shoppen want m'n voeten doen zo'n pijn!!!" (En nog geen maandje later toch weer vol goede moed om 9 uur 's ochtends de deur uit gaan om de bus te halen die naar Vijfsluizen gaat (a))

Om het allemaal even kort samen te vatten: Kom snel naar huis want het is ontieglijk saai, koud en nat in Nederland.
    Ik hou een plekje vrij in m'n agenda op de dag dat je terug komt hoor!!

P.S. De schoenen waren nu WEL te koop in de stad, over naaiers gesproken!

Koeskie!!

• 31 Maart 2008 - 19:04

Esther:

Heeee onze eerste dag met ZON :D Ik kon ZONDER jas, ja je hoort het goed, ZONDER JAS naar buiten :D
    Ff afkloppen anders hebben we morgen weer regen (A)

X,
    Es

• 04 April 2008 - 04:46

Lia En Leo:

Mens toch, wat een verhalen weer, echt een hel andere wereld... alles puur natuur...zelfs de vogelspinnen, jij dappere held en... in een hangmat slapen...lukt dat, viel je er niet uit???
    BIZAR LEUK.