It's the final countdown... - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Bea Pors - WaarBenJij.nu It's the final countdown... - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Bea Pors - WaarBenJij.nu

It's the final countdown...

Door: Bea & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Bea

23 April 2011 | Nederland, Vlaardingen

Over een weekje zijn we er! Maleisie/Borneo! We hebben er al zo lang naar uitgekeken, wisten al veel te lang dat Maleisie onze volgende bestemming zou worden en hebben nu te weinig tijd om te wassen/strijken/in te pakken en de laatste dingetjes te regelen!

Zo met dit mooie weer gaat de tijd gewoon extra snel! Maar wat hebben we er ontzettend veel zin in...Dus laat het maar gauw vrijdag 29 april 12:00 worden, dan vliegen we met Malaysia Airlines eerst naar Kuala Lumpur en vervolgens door naar Borneo, Kota Kinabalu.

Dan zal onze route alsvolgt zijn:

* eerst twee dagen bijkomen van de lange reis in Kota Kinabalu
* van Kota Kinabalu vliegen we door naar Lahad Datu waar we twee dagen de jungle in gaan voor jungle trekkings
* Dan reizen we door van Lahad Datu naar Sandakan waar we per boot de jungle verkennen en een orang oetan voedercentrum gaan bezoeken. We reizen ook nog naar een schildpaddeneiland, waar we een nachtje verblijven en met een beetje geluk komen er schildpadden aan land om eieren te leggen.
* dan is het tijd voor ultiem genieten; we verblijven 3 nachten op een onbewoond eiland: Lankayan. Om jullie even jaloers te maken: http://lankayan-island.com/
* Van Lankayan vertrekt de boot alweer vroeg naar het vaste land en vliegen we van Sandakan door naar Kuala Lumpur

* In Kuala Lumpur zijn we twee nachtjes en staat ook een ontmoeting met Bea's Maleisische collega's op het programma. Natuurlijk gaan we de Twin Towers bekijken en even het beroemde winkelcentrum (met achtbaan) in.
* Dan reizen we per huurauto door naar de theevelden waar we wat tours doen.
* Vervolgens een laatste jungle trekking door het Belum Rainforest, tegen de grens met Thailand.
* Dan is het weer tijd voor een weekje islandhoppen en bezoeken we weer twee paradijselijke eilanden; Pulau Perhentian & Pulau Lang Tengah voordat we van Kuala Terengganu terugvliegen naar Kuala Lumpur, daar nog even met Bea's collega de fish-spa induiken en dan weer terugvliegen naar Amsterdam

Al met al zijn we zo'n 3,5e week op avontuur! Als het lukt en zo uitkomt zullen we op deze pagina onze belevenissen bijhouden voor de thuisblijvers!

Maar alles op z'n tijd, eerst nog maar even voorbruinen in Nederland tijdens dit lange paasweekend!

Liefs,
Jeroen & Bea

• 23 April 2011 - 14:55

Nettie:

Het ziet er goed uit. Heel veel plezier,
    het zal vast een belefenis worden.
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie en ik wacht het reisverslag af, dan kan ik weer meegenieten.
    Doe voorzichtig en groetjes

• 23 April 2011 - 21:52

Netie:

sorry ik zie dat ik belevenis fout geschreven heb.

Groetjes

• 26 April 2011 - 16:59

Marianne Rijken:

Hoi Bea en Jeroen,
    dit belooft weer een hele mooie reis te worden. Veel plezier.
    p.s. is het lastig om mijn email adres te gebruiken ipv dat van Piet? dus Marianne.rijken@hetnet.nl?

• 27 April 2011 - 07:00

Marloes:

Hoi Bea en Jeroen,

Tjeetje dat ziet er goed uit. Lijkt me een fantastische reis, geniet ervan.
    Groetjes Marloes